onsdag 4. september 2013

Timing: the good, the bad and the ugly

Nedtrappingens tid er kommet. Det er drøy to uker igjen til maraton, og treningen må kuttes ned på, det er det de sier i alle programmer, og jeg tror på dem som vet det. Og som man kan se på Endomondo-tallene over, har jeg tatt dem på alvor og trappet ned til de grader. Ikke løpt på en uke. Så da må det jo bli bra til slutt.

Saken er at jeg har blitt forkjøla. En sånn forkjølelse som setter seg i halsen og gjør vondt. Jeg har hatt det mange ganger før, det henger sammen med at jeg ikke skyller munnen godt nok etter å ha tatt astmamedisin. I Praha fikk jeg som regel antibiotika for slik halsvondt. Men nå går det over av seg selv, håper jeg. For å ta en antibiotikakur så kort tid før maratonet må gjøre mer skade enn gagn? Eller?

Det blir ikke noe løping i dag. Det blir neppe noe løping i morgen, eller i overmorgen. Jeg kommer til å måtte være veldig forsiktig så jeg ikke løpe meg sykere, men samtidig kan jeg ikke la lulles inn i den troen at jeg ikke trenger å være fysisk klar for løpingen, eller at det ikke kommer til å bli slitsomt uansett.

For alt jeg vet, er det en god ting å bli litt syk, så tvinges jeg til å slappe av. Timingen kan være god. Eller den kan være helt på trynet og ødelegger hele løpet. Vi får se.

Jeg går til sengs igjen. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar